Городская субкультура как продукт современного китайского общества
Аннотация
Исследуются проблемы городской субкультуры как продукта современного общества, развитие которой осуществляется в контексте основной культуры в процессе принятия или отчуждения ее норм, правил, ценностей. При этом городская субкультура приобретает свои доминанты и уникальные характеристики. К их числу относят маргинальность, относительную независимость, динамичную моду, краткосрочность существования одних и относительную устойчивость, длительность других форм и пространств, прерывистость развития и т. д.
Литература
- Bao Yaming. [Modernity and urban culture theory]. Shanghai: Shanghai Academy of Sciences Press; 2008. 234 p. Chinese.
- Foucault M. [Space, knowledge and power]. In: Skuratov BM, translator. Intellektualy i vlast’: izbrannye politicheskie stat’i, vystupleniya i interv’yu. Chast’ 3 [Intellectuals and power: selected political articles, speeches and interviews. Part 3]. Moscow: Praksis; 2006. p. 215–236. Russian.
- Peng Kelin. [Social space theory]. Beijing: National Pedagogical University; 2015. 305 p. Chinese.
- Li Yinling. [Subcultural visual phenomenon in the field of urban space]. Shanghai: Youth Research Institute; 2019. 201 p. Chinese.
- Chen Chen. [Space and order]. Journal of East China Normal University. 2014;32(1):63–68. Chinese.
- Mаrks K, Engels F. [Complete Works]. Beijing: Central People’s Publishing House of China; 2014. 1021 p. Chinese.
- Huang Ruiling. [Contemporary western subculture research]. Beijing: China Social Sciences Press. 2016. 166 p. Chinese.
- Huang Ruiling. [Subculture: concept and its changes]. Shanghai: The Dynamics of Foreign Theory; 2016. 49 p. Chinese.
- Wesson. [Culture and order]. Shanghai: Shanghai People’s Publishing House; 2003. 346 p. Chinese.
- Milton Inge. [Counterculture: hope and danger in difficult times]. Taiwan: Taiwan Laureate Book; 1995. 374 p. Chinese.
- Qian Yu. [What is culture?]. Wuhan: Changjiang Literature and Art Publishing House; 2012. 205 p. Chinese.
- Peng Feitong. [Analysis of the function of Internet broadcasting as a social protection valve]. Shanghai: China Youth Studies; 2018. 78 p. Chinese.
- Chen Dandan. [Research on the spatial reproduction of urban historical blocks under the influence of tourism]. Sichuan: Sichuan Normal University Press; 2016. 60 p. Chinese.
- Peng Feitong. [Analysis of the impact of broadcasting from the perspective of social protection]. Shanghai: China Youth Studies; 2018. 83 p. Chinese.
- Li Zhenglin. [Four profound influences of the Internet on the formation of public opinion]. Guangzhou: Guangzhou University Press; 2013. 53 p. Chinese.
- Gan Li, Xiang Yuli. [Cultural studies]. Shanghai: Shanghai Social University Press; 2000. 312 p. Chinese.
- Wang Min’an. [Body, space and postmodernity]. Jiangsu: Jiangsu People’s Publishing House; 2006. 344 p. Chinese.
- Chen Guyang. [Dictionary of cultural anthropology]. Taiwan: Taiwan Public Knowledge Center; 2006. 451 p. Chinese.
- Li Chun. [Space and politics]. Shanghai: Shanghai People’s Publishing House; 2008. 121 p. Chinese.
- Guo Ling. [Research on the spatial reproduction of urban historical regions under the influence of tourism]. Sichuan: Sichuan Normal University Press; 2016. 60 p. Chinese.
- Li Xiaodong. [Globalisation and cultural integration]. Hunan: Hunan Provincial People’s Publishing House; 2003. 239 p. Chinese.
Опубликован
2022-08-01
Ключевые слова:
субкультура, городская субкультура, культурное пространство города
Как цитировать
Сун Цзисинь. (2022). Городская субкультура как продукт современного китайского общества. Человек в социокультурном измерении, 2, 15-20. Доступно по https://journals.bsu.by/index.php/pitscd/article/view/4408
Раздел
Социокультурная коммуникация