Жанровое своеобразие материалов об автомобильном бренде «Джили» на страницах белорусских средств массовой информации
Аннотация
Подчеркнута актуальность изучения жанрового своеобразия материалов при продвижении автомобильного бренда. Эмпирическую базу исследования составили публикации в белорусских периодических изданиях «Беларускі час», «Белорусы и рынок», «Вестник Белнефтехима», «Дело», «Директор», «Рэспубліка», «СБ. Беларусь сегодня», «Сельская газета», «Экономическая газета». Выделены основные этапы медийного продвижения бренда «Джили» в белорусских печатных средствах массовой информации в 2013–2023 гг.
Литература
- Ivanchina AA. Analysis of sales growth of Chinese automobile brands in Russia in 2019–2020. Scientific Research of the Faculty of Economics. 2021;4:64–80. Russian. DOI: 10.38050/2078-3809-2021-13-4-64-80.
- Shumilin AG. Innovative development of Belarus in dynamics. Science and Innovations. 2020;8:32–38. Russian. EDN: TFITBW.
- Moskalevich GN. [Innovative development of the Republic of Belarus in the 21st century]. Rossiya: tendentsii i perspektivy razvitiya. 2019;14(part 2):108–110. Russian. EDN: DAWDTO.
- Panova TI. State and problems of industrial enterprise innovative activity in the Republic of Belarus. Ekonomika i sotsium. 2018;10:485–488. Russian.
- Verevka TV. The transformation of the automotive market based on digital innovations. Russian Journal of Innovation Economics. 2020;10(1):173–188. Russian. DOI: 10.18334/vinec.10.1.100478.
- Kononenko DS, Vorobieva IV. Main determinants of the new product development in China. Scythian. 2023;1:287–292. Russian. EDN: WDWBWC.
- Andronova IV, Sokolan DS. Leading economics of European Union under the pressure of Chinese direct investments. Vestnik of Rostov State Economic University (RINH). 2019;2:19–26. Russian. EDN: JNOPKW.
- Sazonov SL. Does China become a world leader in innovation driverless technologies? China in World and Regional Politics. History and Modernity. 2020;25:333–348. Russian.
- Chen Xiao, Sazonov SL. [Innovative development of the transport complex of the People’s Republic of China]. Bol’shaya Evraziya: razvitie, bezopasnost’, sotrudnichestvo. 2022;5(part 1):974–978. Russian. EDN: KMCWKF.
- Van Jingwei, Sazonov SL. [China is becoming a world leader in autonomous driving]. Bol’shaya Evraziya: razvitie, bezopasnost’, sotrudnichestvo. 2022;5(part 1):805–812. Russian. EDN: HCBLRB.
- Pylin AG. Belarusian business in the EAEU as a factor of regional integration. Innovatsii i investitsii. 2019;10:92–97. Russian. EDN: CWKNJB.
- Sushkevich PP. Transformation of world automotive industry. Science and Technique. 2018;17(5):432–439. Russian. DOI: 10.21122/2227-1031-2018-17-5-432-439.
- Saberi Behzad. Modern trends in the development of the automotive industry in the world. Tomsk State University Journal of Economics. 2018;42:259–276. Russian.
- Fu Zao. The future of cross-border e-commerce direct sales between China and Russia. PACIFIC RIM: Economics, Politics, Law. 2020;22(4):44–59. Russian.
- Mezinova IA. Investigation of attributes of internationalization of multinational firms from developing countries. Azimuth of Scientific Research: Economics and Administration. 2020;9(2):226–230. Russian. DOI: 10.26140/anie-2020-0902-0052.
- Elsukov MYu, Isaev AP, Khodachek VM. Strategy of the automobile industry development and measures on ensuring its competitiveness in the conditions of international economic integration. Eur-asian Integration: Economics, Law, Politics. 2018;2:26–43. Russian. EDN: TYIHRK.
- Bao Heping, Kiselev SS. [Managing sociocultural risks of Chinese enterprises operating in Russia]. Proceedings of Voronezh State University. Series: Economics and Management. 2019;3:35–40. Russian.
- Bao Heping. Specificity of economic presence of Chinese business in Russian Federation. Intelli-gence. Innovation. Investments. 2018;7:12–17. Russian. DOI: 10.25198/2077-7175-2018-7-12.
- Maglinova TG. The success of Chinese transnational corporations in modern conditions. Economy and Business: Theory and Practice. 2021;5–2:136–139. Russian.
- Partsvaniya VR. The import substitution trap in the realities of the automotive industry. Problemy prognozirovaniya. 2022;2:119–130. Russian. DOI: 10.47711/0868-6351-191-119-130.
- Kuznetsov AV. Spatial diffusion of Asian direct investments in the Northern European EU countries. Baltiiskii region. 2021;13(4):21–35. Russian. DOI: 10.5922/2079-8555-2021-4-2.
- Storchak DM, Makarova OYu. [The impact of political and economic factors on the automotive in-dustry in 2022]. Interaktivnaya nauka. 2022;4:57–58. Russian. DOI: 10.21661/r-556278.
- Petrova AN, Balabanchik EM. [Scandinavian economic model]. Nauchnyi zhurnal. 2018;5:95–96. Russian. EDN: XRHJLV.
- Zhilkin ON, Kiryukhina SE. Theory and practice of corporate strategies implementation on the ex-ample of automotive industry enterprises. RUDN Journal of Economics. 2019;27(4):623–635. Russian. DOI: 10.22363/2313-2329-2019-27-4-623-635.
- Zhang Kang, Golik VS. Strategies for promoting Chinese cars in the international market. Science and Innovations. 2022; 6:53–57. Russian. DOI: 10.29235/1818-9857-2022-6-53-57.
- Xu Qi. Communication strategy of the Geely brand in the Belarusian and Chinese markets. Journal of the Belarusian State University. Journalism. 2023;2:20–23. Russian. EDN: UEPZIZ.
Copyright (c) 2024 Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Авторы, публикующиеся в данном журнале, соглашаются со следующим:
- Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution-NonCommercial. 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договоренности, касающиеся неэксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге) со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.
- Авторы имеют право размещать их работу в интернете (например, в институтском хранилище или на персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу. (См. The Effect of Open Access).