Содержательно­-технологические аспекты разработки и применения электронных образовательных ресурсов по педагогическим дисциплинам для иностранных студентов

  • Светлана Николаевна Захарова Белорусский государственный университет, пр. Независимости, 4, 220030, г. Минск, Беларусь

Аннотация

Представлен опыт проектирования и некоторые аспекты применения электронных образовательных ресурсов, разработанных на базе системы Moodle, для иностранных студентов, которые обучаются по специальности 7­06­0113­02 «Филологическое образование».

Биография автора

Светлана Николаевна Захарова , Белорусский государственный университет, пр. Независимости, 4, 220030, г. Минск, Беларусь

кандидат педагогических наук, доцент; доцент кафедры педагогики и проблем развития образования

Литература

1. Makhmutkhodjaeva LS. Online and digital education at universities of Uzbekistan. Open Education [Internet]. 2021 [cited 2024 March 12];25(3). Available from: https://www.elibrary.ru/download/elibrary_46619989_38778359.pdf. Russian. EDN: DBXSCE.
2. Smirnova ZhV, Gruzdeva ML, Bozina TA. Creation of electronic educational and methodological complex as a pedagogical problem. Problems of modern pedagogical education [Internet]. 2020 [cited 2024 March 12];68(part 2). Available from: https://elibrary.ru/download/elibrary_44379986_90902993.pdf. Russian. EDN: QVPXVT.
3. Zakharova SN. [Features of the development and application of electronic resources in pedagogical disciplines at the second stage of higher education for foreign students]. In: Belarusian State University. Diversifikatsiya pedagogicheskogo obrazovaniya v usloviyakh razvitiya informatsionnogo obshchestva. Materialy II Mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentsii; 16 noyabrya 2023 g.; Minsk, Belarus’ [Diversification of teacher education in the context of the development of the information society. Materials of the 2nd International scientific and practical conference; 2023 November 16; Minsk, Belarus] [Internet]. Minsk: Belarusian State University; 2023 [cited 2024 March 12]. р. 204–210. Available from: https://elib.bsu.by/handle/123456789/306896. Russian.
4. Zakharova SN. Readiness for application of LMS Moodle as a component of information competence of the teacher of higher education institution. Vesnik BDU. Seryja 4, Filalogija. Zhurnalistyka. Pedagogika. 2015;2:104–108. Russian.
5. Bol’gert IA. [Stages of working with literary text in RFL lessons]. In: Grodno State Medical University. Yazyk. Obshchestvo. Meditsina. Materialy ХVII Respublikanskoi studencheskoi konferentsii «Yazyk. Obshchestvo. Meditsina» i ХIV Respublikanskogo nauchno-prakticheskogo seminara «Formirovanie mezhkul’turnoi kompetentnosti v uchrezhdeniyakh vysshego obrazovaniya pri obuchenii yazykam» [Language. Society. Medicine. Collection of materials of the 17th Republican student conference «Language. Society. Medicine» and the 14th Republican scientific and practical seminar «Formation of intercultural competence in higher education institutions in language teaching»]. Grodna: Grodno State Medical University; 2018. р. 347–349. Russian.
6. Moskaleva LA, Galiulina IR, Kapralova YuV. Use of electronic educational resources in educational process with foreign students. I. Yakovlev Chuvash State Pedagogical University Bulletin. 2019;1:154–159. Russian. EDN: ADEZGZ.
Опубликован
2024-06-07
Ключевые слова: высшее образование, иностранные студенты, электронные образовательные ресурсы
Раздел
Методика и современные образовательные технологии