Применение теории решения изобретательских задач для подготовки будущих ИТ-специалистов
Аннотация
Показано применение идей теории решения изобретательских задач в процессе обучения студентов и магистрантов механикоматематического факультета Белорусского государственного университета параллельным вычислениям. Предложена многоуровневая модель развития алгоритмического и творческого мышления.
Литература
1. Altshuller GS. Naiti ideyu. Vvedenie v teoriyu resheniya izobretatel’skikh zadach [Find an idea. Introduction to the theory of solving inventive problems]. Novosibirsk: Nauka; 1986. 208 р. Russian.
2. Velchenko SA. Formation of technical IT competence when teaching students in parallel programming. University Pedagogical Journal. 2022;2:66–72. Russian. EDN: NAUUTP.
3. Orlov MA. Pervichnye instrumenty TRIZ [Primary TIPS tools]. Moscow: Solonpress; 2010. 128 р. Russian.
4. Velchenko SA. The use of a multiparadigm approach in teaching parallel programming to university students. In: Academy of Postgraduate Education. Zbornіk navukovykh prats Akademіі paslyadyplomnai adukatsyі. Vypusk 19 [Collection of scientific works of the Academy of Postgraduate Education. Issue 19]. Minsk: Academy of Postgraduate Education; 2021. р. 96–107. Russian.
2. Velchenko SA. Formation of technical IT competence when teaching students in parallel programming. University Pedagogical Journal. 2022;2:66–72. Russian. EDN: NAUUTP.
3. Orlov MA. Pervichnye instrumenty TRIZ [Primary TIPS tools]. Moscow: Solonpress; 2010. 128 р. Russian.
4. Velchenko SA. The use of a multiparadigm approach in teaching parallel programming to university students. In: Academy of Postgraduate Education. Zbornіk navukovykh prats Akademіі paslyadyplomnai adukatsyі. Vypusk 19 [Collection of scientific works of the Academy of Postgraduate Education. Issue 19]. Minsk: Academy of Postgraduate Education; 2021. р. 96–107. Russian.
Опубликован
2024-06-07
Ключевые слова:
механико-математический факультет, параллельные вычисления, программирование, теория решения изобретательских задач, многоуровневая модель, алгоритмическое и творческое мышление
Раздел
Методика и современные образовательные технологии