Профессиональные компетенции работников радио и телевидения: корреляция учебно-познавательной деятельности студентов с условиями и требованиями производства
Аннотация
Описаны требования рынка труда к работникам радио и телевидения. Приведены результаты констатирующего исследования по оценке предпочтений студентов в рамках учебной деятельности и ее корреляция с рынком труда. Продемонстрированы предварительные настройки по освоению профессиональных компетенций. Охарактеризована изначальная мотивация студентов и отклонения в ее реализации. Описаны проблемы применения и развития профессиональных навыков и умений в условиях реального производства.
Литература
1. Ivanova LV, Kupriyanova AV. Using a dual approach in journalism education for the development of professional competencies. Sign: Problematic Field in Mediaeducation. 2022;2:23–35. Russian. DOI: 10.47475/20700695202210203.
2. Chuchkalova EI, Maskina OG. Questions of practiceoriented assessment of the formation of competences in university students. Business. Education. Right. 2022;3:482–489. Russian. DOI: 10.25683/VOLBI.2022.60.380.
3. Usvaiskii PV. [Experience of higher education institutions of the Republic of Belarus in improving the quality of implementation of practiceoriented training]. In: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics. Quality of the educational process: challenges and ways of development. Materials of International scientific and practical conference; 2020 April 17; Minsk, Belarus. Minsk: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics; 2020. р. 51. Russian.
4. Sasnovskiy AA. A practiceoriented approach in the preparation of students. In: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics. Quality of the educational process: challenges and ways of development. Materials of International scientific and practical conference; 2019 February 28; Minsk, Belarus. Minsk: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics; 2019. р. 50–52. Russian.
2. Chuchkalova EI, Maskina OG. Questions of practiceoriented assessment of the formation of competences in university students. Business. Education. Right. 2022;3:482–489. Russian. DOI: 10.25683/VOLBI.2022.60.380.
3. Usvaiskii PV. [Experience of higher education institutions of the Republic of Belarus in improving the quality of implementation of practiceoriented training]. In: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics. Quality of the educational process: challenges and ways of development. Materials of International scientific and practical conference; 2020 April 17; Minsk, Belarus. Minsk: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics; 2020. р. 51. Russian.
4. Sasnovskiy AA. A practiceoriented approach in the preparation of students. In: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics. Quality of the educational process: challenges and ways of development. Materials of International scientific and practical conference; 2019 February 28; Minsk, Belarus. Minsk: Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics; 2019. р. 50–52. Russian.
Опубликован
2024-06-07
Ключевые слова:
медиаобразование, профессиональная подготовка, учебно-познавательная деятельность, профессиональное образование, радио, телевидение, производственная практика, профессиональные компетенции
Раздел
Методика и современные образовательные технологии